Sunday 8 October 2017

Tea tree rose water



Kebaikan Minyak Tea Tree

Merawat jerawat


Minyak tea tree mengandungi sebatian antibakteria dan anti kulat yang kuat yang dikenali untuk mengurangkan keradangan yang boleh menyebabkan bengkak kulit.

Banyak kajian  menunjukkan perbezaan dramatik antara mereka yang mengambil placebo dan mereka yang mengamalkan minyak pokok teh,  minyak tea tree adalah 5.8 kali lebih berkesan apabila merawat  jerawat yang kronik secara keseluruhan.
Apa yang anda perlukan adalah sejumlah kecil minyak berkuasa ini untuk menembusi kulit dan membuka sekatan kelenjar sebum. Ia akan mengeringkan white head, bintik hitam, jerawat dan kecacatan lain, serta membasmi kuman di liang-liang pori juga.

Kadang-kadang, walaupun jerawat menghilang, ia boleh meninggalkan parut yang boleh menjadi masalah. Tetapi, terdapat berita baik - Jika anda mempunyai parut jerawat, minyak tea tree dapat membantu mengatasi masalah itu juga.

Minyak tea tree memudarkan parut dan juga membantu mengembalikan keseimbangan minyak semula jadi kulit. Tambahan, ia dapat menembusi jauh ke dalam liang untuk menghilangkan toksin dan mencegah liang pori tersumbat yang boleh menyebabkan jerawat di tempat yang sama.

 Antara petua yang sangat berkesan untuk menghapuskan parut dengan minyak tea tree adalah untuk menggabungkan satu sudu makan madu  dengan dua titisan minyak tea tree.  Tidak semua kulit dapat menyerap minyak tea tree tulin secara terus, ianya harus dilarutkan bersama sedikit pelarut seperti organic rose water atau sebarang carrier oil . Penggunaan minyak tea tree terus tanpa dilarut dikuatiri akan memudaratkan kulit. 

Kami membuat  Home made rose water  dengan mengeringkan kelopak bunga rose menggunakan hyrdrator  dandapat mengekalkan keaslian dan kesegaran yang lebih padu.


Harga : RM 27 termasuk poslaju
pm/whatsapps : 012 2381011 / 016 3381400


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...