Monday 2 October 2017

MANAFAAT ROSE WATER





Manfaat Rosewater


 1. Rosewater membantu mengekalkan keseimbangan pH kulit, dan juga mengawal minyak yang berlebihan.


 2. "Rose water mempunyai ciri-ciri anti-radang yang boleh membantu mengurangkan kemerahan kulit yang merengsa, menghilangkan jerawat, dermatitis dan ekzema. Ia adalah pembersih dan alat pembantu yang hebat untuk menghilangkan minyak dan kotoran terkumpul di dalam liang yang tersumbat". Deepali Bhardwaj, Pakar Penjagaan Kulit.


 3. Rose water membantu menghidrat, menghidupkan semula dan melembapkan kulit yang memberikannya kelihatan segar.


 4. Oleh kerana sifat-sifat antibakteria, rose water dapat  mempercepatkan dan juga membantu dalam luka, luka dan luka penyembuhan. 


5. Ciri-ciri antioksidan rose water embantu menguatkan sel-sel kulit dan menjana semula tisu kulit. 


6. Oleh kerana sifat astringen seperti yang dimilikinya, rose water meningkatkan serta  membantu membersihkan liang dan nada kulit. Mengoles air mawar selepas mengewap muka akan mengetatkan kapilari, mengurangkan kemerahan dan blotchiness. 


7. Aroma rose water dikatakan sebagai penambah perasaan yang kuat. Ia menimbulkan perasaan relax dan menggalakkan kesejahteraan emosi, sehingga membuat anda berasa lebih santai. 


8. Bahan berkhasiat dan pelembap air mawar meningkatkan kualiti rambut. Ia dikenali untuk merawat radang kulit ringan dan menghilangkan kelemumur. Rosewater berfungsi keajaiban sebagai penghawa dingin semula jadi dan pertumbuhan revitaliseshair. 


9. Sembur Aroma rose water pada bantal anda juga membantu anda tidur lebih baik selepas hari yang panjang, menjadikan anda bangun segar. 


10. Ia juga membantu penuaan kulit, menjaga garis-garis halus dan kedutan di telinga.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...